ninapicsi

Alla inlägg under juli 2012

Av Nina - 31 juli 2012 12:22

At the end of a smile, there's a laugh and a half.

Av Nina - 30 juli 2012 17:17

Köpte denna bok idag. Läste "14 år till salu" förut, vilken var hur bra som helst. Eftersom denna sägs vara ännu bättre, var jag självklart tvungen att köpa den. Varit väldigt läs-sugen ett bra tag nu, men mina böcker är ju nedpackade, så fick lov att köpa en istället. 


På Onsdag åker jag till Sthlm Pride förresten. Är taggad som fan! Någon som ska dit?

Av Nina - 28 juli 2012 19:18

Hjärtat slår snabbare, försöker ta djupa andetag. Hjälper inte. Sätter på lite bra musik, lutar mig bakåt och tar några bloss av ciggen. Hjärtat fortsätter i turbo. Att det alltid ska återkomma.

Av Nina - 28 juli 2012 14:35

 

Vaknar upp och vad är det första jag ser. Först kommer paniken, vet inte vad jag ska ta mig till. Vet inte ens vad jag tycker om saken. Äter lite frukost, hoppar in i en dusch och gör mig till människa. Nu kan jag tänka klart. Kollar igen, förstår. Det är verkligen så det är. Jahaja! Känner efter, ingenting. Ingen besvikelse, ingen klump i magen, ingenting. Snarare är det en lättnad. Känner mig lycklig och nöjd med allt. Självklart är jag glad för din skull. Från hjärtat, kan jag ge er båda ett sttort grattis. Viktigast av allt, är att du, min kära vän, min bästa vän, är lycklig. Det förtjänar du verkligen!

 

Idag känns allt, alldeles underbart. Lyssnar på David Bowie och Hugo. Känner ett lyckorus genom hela kroppen. Om ett tag, kommer Therece till stan. En efterlängtad vän och kräftskiva, står nedskrivet.

 

Over and out! 

Av Nina - 26 juli 2012 18:58

 

Du är del av mitt liv, men vi lever olika liv.

Av Nina - 26 juli 2012 16:13

Står still. Samtidigt som jag faller, klättrar jag mig upp. Livet är en fest, en sjuhelvetes plåga. Du får mig att springa upp för backen, och rasa ner, i ett mörkt djupt hål. Du lyssnar, men hör inte. Jag gråter och skrattar, på samma gång. Kan inte bestämma mig. En person ligger bakom allt. Men bakom min lycka, finns så mycket kärlek och livsglädje. Trots alls, I rather feel pain, than nothing at all. 

Av Nina - 24 juli 2012 19:09

 

Så mycket ilska, svartsjuka och hat. Så många känslor, krigandes inom mig. Omöjliga att formulera med ord. Tack och lov att Emelie kommer till mig ikväll. Någon att prata med, som förhoppningsvis förstår. Peace out!

Av Nina - 23 juli 2012 12:21

 

(Oredigerad bild)

Igår var en trevlig dag. Först vakna upp hos Denise, åt en mysig frukost och sen in till stan. Träffade Sandra där en stund och sen hem till mor min. Åt väldigt god mat och till sist skulle man ut och fara, lite till. Avslutade dagen med en filmkväll hos Lisa. Frågar mig fortfarande varför jag utsätter mig för skräckfilmer. Förstår inte...


Nåja. Idag blir det bara en mysdag hemma, framför tv:n med mamma. Känner inte för att gå utanför dörren, i detta trista väder. Det värsta är nog, att det ska vara så här fram till Fredag. Usch usch!

Ovido - Quiz & Flashcards