ninapicsi

Alla inlägg under augusti 2013

Av Nina - 31 augusti 2013 21:53

Helt plötsligt kändes allt annorlunda. Vi var som främlingar, tyst på andra änden och inget att säga varandra. 

 

Som vanligt, sitter jag i soffan och funderar. Funderar på livet och vad jag ska göra, hur jag ska göra det och när. Ritar upp senarion och förbereder framlida handlingar. Framtida beslut. Som att de någonsin ens skulle inträffa. För allting är inbillningas, illusioner och drömmar, kanske mardrömmar. Men utan förberedelser, hur ska jag då behålla kontrollen och styra mitt liv? Genom detta kan jag förbereda mig för de värsta, lyckligaste och mest jobbiga senarion som kan uppstå. Det tar fruktansvärt mycket tid, men kanske är det värt det i slutändan. Jag vet inte., hur ska jag nånsin kunna veta. 

 

Just nu, snurrar allt möjligt i skallen på mig. Vet inte vart jag ska börja eller vart jag ska sluta. Allting är huller om buller just nu, ändå går allting så bra. 

 

"Du måste vara nöjd. Är du inte nöjd, spelar kärleken ingen roll". 

Av Nina - 30 augusti 2013 22:13

 

Här sitter jag denna fredagkväll, funderar på om jag ska ta en kopp te eller gå och lägga mig. Klockan är strax över 10, ingenting händer. Absolut ingenting. Inget prataj, ingen film, inget balkonghäng, ingenting. Skönt? Ja, fast nej. Vill hålla igång, måste göra något. Att sitta ensam i soffan en kväll som denna, är inte vad jag behöver just nu. Hemma vill jag vara, lugnt vill jag ha det, men gärna någon här. Är en sällskapssjuk jävel ikväll. 

 

Med detta säger jag God natt!

Av Nina - 29 augusti 2013 21:51

 

Jag gick från en elev som inte var i skolan och inte gjorde skoluppgifterna, till en framåt elev som satsar allt. Det var vad hon sa idag, min mentor. Det är viktigt att pusha de elever som är så framåt som jag, och därför är jag den som fått en praktikplats i hennes egna salong.

 

Så ni som hade era tvivel kring mig och min skolgång, luta er tillbaka och Enjoy the Show.


Av Nina - 23 augusti 2013 12:00

 

Du sårade mig som ingen annan gjort tidigare. Du krossade mig och precis när jag lärt mig lita på de jag älskar, bröt du ner all tillit jag kände. Ord spelar inte längre någon roll, när handlingar pekar åt ett helt annat håll.

 

Saknaden är större än jag vill erkänna. Din humor, din personlighet och våra ihopsynkade meningar.

När jag tänker på dina handlingar, brister allt för mig. Exakt allt. Att du som jag litade på mest, du som stöttade mig i mina val, trots att du inte alltid känslomässigt ville, gjorde så här mot mig.

 

Jag känner kniven i hjärtat, det hugger och vrides om. Det är svårt att andas och klumpen i magen, växer sig större för varje andetag.

 

Jag saknar allt vi gjorde tillsammans. Vår värdelösa matlagning och lyckan när vi lyckades. Våra skämt, hur vi avslutade varandras meningar. Jag saknar dig och allt jag vill göra, är att skriva till dig. Fråga när du kommer hem igen. För detta är ditt hem. Det var ditt hem.

 

Tårarna rinner ner för mina kinder, vandrar vidare ner mot halsen och jag känner inte längre mina ben.

Detta är värre än en förlorad kärlek. Förlusten av dig, gör sig påmind för varje steg jag tar här hemma.

 

Jag saknar dig, mer än ord kan beskriva. Men jag kan inte förlåta, inte nu, inte ännu.

Av Nina - 15 augusti 2013 19:46

"En till synes obetydlig händelse gör dig på ett överdådigt humör. Du får napp på en förfrågan. Ja, nu vet du vad du ska göra resten av året. Tidvis kommer det helt säkert att bli kämpigt. Men nöjsamheten i det hela kommer att uppväga mödan."

Av Nina - 8 augusti 2013 17:48

Jag vill bort, bort härifrån. Ifrån Västerås, ifrån Sverige. Har tröttnat på detta samhälle, denna värld vi lever i. Vill inte gå utanför dörren, och det första jag ser är droger. Folk som kommer fram och personer som röker på framför mig. Personer jag känner och vet vilka de är. Nej, jag vill bort. Bort och helst inte komma tillbaka. Men jag måste vänta 3 år till. Kul. 

 

Ska nu satsa allt på skolan. Vänner och familj få vänta. Har redan kurser avklarade, så pluggar inte på heltid. Då har jag tid att tenta av andra kurser. Vill bli färdig med gymnasiet illa kvickt, så jag kan sticka härifrån. Börja om någon annanstans. 

 

Snart åker jag. Inte för att inte komma tillbaka, för det gör jag. Men jag åker. Vidgar mina vyer. 

Av Nina - 8 augusti 2013 09:56

Nej, bisexualitet och queer är inte detsamma. Enkelt; bisexuella har definerat sin läggning, de tänder på kvinnor och män. Queer-personer definerar inte sin läggning eller kön. De är alltså inte gay, straigt bisexuella och tänder inte på kvinnor, män, eller båda. För de definerar inte detta. 

"Den institutionaliserade queerteorin definierar inte queer som en identitet utan ifrågasätter sexuell identitet som en individuell egenskap och som grund för politiska rörelser. "Man" och "kvinna" är här inga naturliga storheter utan konstruerade, de är relationer mellan olika sociala konstruerade sanningar, begär- och maktförhållande. Lika lite som manoch kvinna är naturliga storheter är "homosexuell" eller "heterosexuell" det, som båda enligt queerteorin är konstruerade begrepp från 1800-talet. Orden är myntade som medicinska termer."

 

Wikipedia

.

Av Nina - 6 augusti 2013 10:09

Himlen lyser

en mans bröstkorg öppnas

och ett djurs hjärta 

sänks ner i den

 

Och vi får bevisat

det vi alltid har vetat; allt är lekamligt

som fingrar aom flätas in i fingrar eller ordet

jag skriver ner och kysser

 

Måtte djurets hjärta

slå längre i människan

och människan förstå denna händelse

inte som en stöld, utan som ett under

Ovido - Quiz & Flashcards