ninapicsi

Alla inlägg den 5 november 2011

Av Nina - 5 november 2011 13:10

 

Den homosexuella synden

Det pratas om att Sverige är ett sådant respektfullt land vad gäller homosexualitet. Men är vi verkligen det? Det sägs att här är det fritt fram att ”komma ut ur garderoben” och leva som fri homosexuell kvinna eller man.

       Många gånger har jag varit tvungen att försvara min sexuella läggning och fått höra att jag går emot Bibeln, men att det går att bota mig. Bota mig? Jag är fullt frisk och behöver inte botas mot något. Hur kan man som människa tro att känslor går att bota? När jag sedan läser lite utskrifter från Bibeln, Moseboken och liknande, står det ”Liksom alla syndare inbjuds homosexuella till omvändelse”. Det står också ”Du som homosexuell ska alltså botas för din homosexualitet. Vilken glädje när synderna plånas ut!” Men om jag utövar homosexualitet, vad bör jag göra? Erkänn först din synd. Bibeln säger i Psalm 51:4-5: ”Två mig ren från min missgärning, rena mig från min synd. Ty jag känner mina överträdelser och min synd är alltid inför mig.

       När jag läser detta känner jag ilska och stor besvikelse. Jag känner mig nedtryckt och kränkt. Mina känslor är ingen synd och de är ingenting jag kan ändra på. Att få läsa & höra att det är fel och att jag måste botas, känns absurt.

      När Sverigedemokraterna sekreterare, Björn Söder, sade efter Pridefestivalen 2011 ”Dessa sexuella avarter är inte normala och kommer aldrig vara normala.” tappade jag hakan. Nu är tydligen jag och alla andra homosexuella i Sverige inte normala enligt en av riksdagspartiernas sekreterare. Att Sverige ens har tillåtit ett homofobiskt parti i riksdagen, tycker jag är en skam och bevis på att Sverige är långt ifrån ett respektfullt land vad gäller denna fråga.

       För inte alls längesen när jag och en tjej testade sängar på IKEA och myste med varandra, möttes vi av arga blickar av folk som passerade. Om det varit ett heterosexuellt par i sängen, hade då blickarna varit detsamma?

       Svenska folket är inte tillräckligt kritiska till sig själva. Vi har kommit långt, men om vi inte fortsätter kritisera kommer vi inte fortsätta utvecklas. Och till er som inte förstår sig på homosexualitet eller helt enkelt är emot den: Låt inte era fördomar stå i vägen för utveckling. Låt inte kön och utseende styra er, för det moderna samhället kommer handla mer om hälsa och känslor, än om vilket kön personen i fråga är.



Fick 9 av 10 poäng på denna krönika av min lärare. Vad tycker ni?


Ovido - Quiz & Flashcards