ninapicsi

Alla inlägg den 8 december 2011

Av Nina - 8 december 2011 11:05

 

När dagen är ett mörker
Blir natten dubbelt lång.
Då slutar solen lysa,
då tystnar fåglars sång…

Men nån mening kan nå in
från en omtänksam person
- liksom ljuset i en blick
som inte tappat tron.

Att någon bryr sig om en
när man inte längre vill
är just vad man behöver
för att orka lite till.

Det du har gjort för mig
är sådant som man minns.
Så tack för allt ditt stöd
- och tack för att du finns



Jag vill dedikera denna dikt till några av mina käraste vänner här på jorden. Lisa Appelgren, Ami Löfström, Leyla Nordvall och Isabell Olander   



Denna dikt är skriven av Siv Andersson. 

Av Nina - 8 december 2011 09:32

Nu är det snart jul! För två veckor sen var jag i Stockhom med Betty. Vi träffade farbror Roland, Pernilla och min lilla kusin & guddotter Sally och gick på julmarknad i gamla stan. Det var sååå mysigt. Bilden här är tagen från min lilla digitalkamera när vi var inne i en choklad/julgodisbutik där de hade massor med julgodis. Blir så himla sugen att bara trycka i mig de där rosa/vita glansiga bollarna. Där inne var det äkta julkänsla, kan jag lova! Julmusik, marsipangrisar och en massa annat gott, tillsammans i en härlig atmosfär med trevligt folk. Inte helt fel faktiskt.


      Jag vet inte om jag längtar till julen. Visst ska det bli trevligt och mysigt, men någon direkt längtan känner jag inte. Det kanske är lika bra, då blir man inte besviken om något inte går som man föreställt sig. 






Ovido - Quiz & Flashcards